MENS
De mens staat centraal. Bij een dienstverlenend bedrijf is de mens het productiemiddel.
Dit in tegenstelling tot een niet dienstverlenend bedrijf. Het productiemiddel
is hier vaak de machine. Een onderneming dient hoogste zorg te dragen voor
zijn productiemiddelen. Bij onze nieuwe onderneming zijn we dus zeer zuinig
op de mens als individu en de mens als onderdeel van een team.
BELONING
Om in je levensonderhoud te voorzien heb je behoefte aan beloning. Beloning
die in verhouding staat tot wat je direct en indirect toevoegt aan de waarde
van de onderneming. De primaire- en secundaire beloning vormen de totale
beloning. Een totale beloning waar jij het mee eens bent. Een beloning die
geen status symbool of vergelijkingsmateriaal voor jezelf of voor je collegae
is. Een beloning die je geen speciale rechtspositie binnen de onderneming
geeft. De beloning is dan ook iets wat altijd openbaar moet zijn binnen
de onderneming en waarmee je verantwoord om moet gaan.
COLLEGAE
In een (specialistische) dienstverlenende ICT onderneming als Emerauld is
er regelmatig behoefte aan collegae. Mensen zoals jij die je kunnen en willen
helpen bij de vragen, wensen e.d. die je hebt. Mensen waarmee je (in teamverband)
kunt samenwerken. Mensen die elkaar kunnen aanvullen op de diverse zaken
die bij het goed functioneren van onze onderneming Emerauld aan de orde
komen. Een collega wordt bij Emerauld niet gezien als concurrent maar als
een versterking voor de onderneming. Een individu als onderdeel van een
team.
SOCIAAL EN PRIVE ASPECT
Werk is een belangrijk onderdeel van je leven. Werk en privé lopen
vaak naast elkaar. Gaat het met één van de twee aspecten iets
minder, dan heeft dit vaak gevolgen voor het andere aspect. Een goede balans
tussen werk en privé is dan ook geen wens maar een eis. Het sociale
aspect m.b.t. werk en privé heeft bij Emerauld dan ook veel aandacht.
KLANT
Klanten zijn belangrijk voor iedere onderneming. Dus ook voor Emerauld.
De klanten zorgen voor de continuiteit van de onderneming. Op de continuiteit
van de onderneming ben je natuurlijk zuinig. Dus ga je zuinig om met je
klanten. Continuiteit in kwaliteit m.b.t. de dienstverlening is belangrijk
voor je klanten.
EDUCATIE
De ontwikkelingen in de ICT sector gaan zeer snel. De behoefte aan permanente
bijscholing verdient daarom veel aandacht. Dit bepaald immers de inzetbaarheid
van je dienstverlening aan de klanten. Eductatie is dan ook bij Emerauld
een belangrijke succesfactor.
MIDDELEN
Goede middelen / methodieken zijn noodzakelijk om je werkzaamheden goed
uit te voeren. Investering in goede middelen / methodieken zijn voor Emerauld
vanzelf sprekend.
EXTERNE FAKTOREN
Een bedrijf als Emerauld heeft te maken met externe faktoren. Faktoren als
situatie bij de klanten, aanbod op de arbeidsmarkt, vernieuwing in de technologie,
etc
Het managen / monitoren van deze externe faktoren zal dan ook
door Emerauld goed moeten gebeuren (zgn. process management).